Épp két évvel Kisfilmek a nagyvilágból című albumának megjelenését követően, idén áprilisban jelentette meg sorrendben ötödik, Szállj ki és gyalogolj! című stúdióalbumát a Heaven Street Seven zenekar. De, hogy mi is történt eddig?
Az úgy volt, hogy...
...az együttest két, zenészmúlttal is rendelkezo foiskolás, Szucs Krisztián és Németh Róbert alakította 1995 elején. A zenekarhoz hamarosan csatlakozott Kiss Endre gitáros és Orbán Gyula dobos, majd az 1995 nyarán, Stuttgartban rögzített, '95 oszén magánkiadásban megjelentetett Tick Tock No Fear címu angol nyelvu kazetta megjelentetése után, a zenekar dobosának volt zenésztársa, Balczer Gábor gitáros.
Az elso felállás 1996 nyarán új anyagot rögzítetett - ismét, csakúgy, mint a Cukor címu albumig minden esetben - Stuttgartban, ismét csak a már az elso anyagot is jegyzo Bernhard Hahn producer-hangmérnök irányításával. A késobb Goal címre keresztelt dalcsokor 1997 oszén jelent meg a hazai Warner labelként alapított 1G Records kiadásában. A lemezen hallható Wallflower címu szám klipje nyomán az akkor már (Kiss kiválása után) ismét négytagú együttest jópáran ismerték- és szerették meg idehaza, bár - mino félreértés - nem kevesen egy "jó kis angol együttest" véltek felfedezni a képernyon.
A zenekar 1998-as Budapest Dolls címu albumának hallatán aztán már egyértelmuvé vált, hogy hazai zenekart hallhat a nagyérdemu, hiszen a lemezen négy magyar nyelvu dal is helyet kapott. A négy dal közül ketto, a Valami és a Hip Hop Mjúzik komoly szerepet játszott abban, hogy a Heaven Street Seven egy jókorát lépett az "ígéretes" zenekarok parkolójából az "elismert" és "közkedvelt" státusz felé. Más is történt azonban: az együttes a lemez megjelenése után, Takács Zoltán személyében egy állandó billentyusre tett szert (addig majd' egy évig a quimby-s Balanyi Szilárd egészítgette ki a zenekart ezen a poszton).
Még két év kellett ahhoz, hogy Szucs Krisztián és csapatát végleg megismerje az ország. 2000 tavaszán megjelent az együttes elso tisztán magyar nyelvu albuma, a Cukor, melynek bevezeto kislemez-slágere, a Hol van az a krézi srác a hazai, alternatívnak nevezett zenekarok világában szinte példátlan módon vezeto rádiós sláger lett, s mint ilyen még a rádiós játszási listákat is vezette egy darabig. A lemezrol, - melynek munkáit a német producer-jóbarát és az elektronikus popzenében utazó Neo duó két tagja fogta össze - a Krézi srác mellett még két újabb sláger, a Sajnálom és a Mozdulj, is kikerült. A zenekar - amellett, hogy koncertzenekarként évrol-évre nagyobb közönséget vonz az ország klubjaiba és fesztiváljain - ezzel a gitárzenét és modern zenei megoldásokat jó ízléssel elegyíto albummal lett végül országosan ismert és elismert együttes, a Heaven Street Seven frontembere, Szucs Krisztián pedig személyiségével meg a dalokhoz írt sajátos, izgalmas és szellemes szövegeivel bekerült a legkedveltebb hazai dalszerzo-énekesek körébe. Külföldi elismerés is jutott: a Cukor három számának angol nyelvu felvételeibol összeállított White Lies In HiFi maxit a patinás angol Record Collector méltató szavakkal a hónap kislemezévé választotta.
2002 tavaszán jelent meg a zenekar negyedik nagylemeze, a Kisfilmek a nagyvilágból, mely a Heaven Street Seven zenekar eddigi leghosszabb, legtöbb dalt tartalmazó nagylemeze, melyen a hallgató a már kiforrott, "hevenyes" zenei világot hallhatja, és amelyen egyszerre találhatunk "3 és fél perces" sajátosan slágeres kisfilmeket, 6-7 percig merészkedo lassan kibomló, együtténeklos számokat, Dél-Amerikába vágyakozó igazi hazai ízu kuplét és digitális megoldásokkal megtámogatott, zsírosabb zenei egyedeket. Az ismét teljes egészében magyar nyelvu albumot, - melyet a zenekar ismét régi német producer-hangmérnök barátjával, Bernhard Hahnnal és a Neo formáció két tagjának közremuködésével készített el - februárban az Éjszaka címu kislemez elozte meg és vezette fel. Bár az albumról kimásolt harmadik második kislemezhez, az Ezután című dalhoz nem készült klip, a nézőket és hallgatókat a Kisfilmek egyik legnépszerűbb dalához, a Dél-Amerika című szerzeményhez készített animációs klip - mely a jól ismert képregényrajzoló, Gróf Balázs munkája - bőségesen kárpótolhatta. Azt se felejtsük el, hogy a HS7 2003 nyarán a Sziget Fesztivál nagyszínpadán lépett fel, közvetlenül a Fun Lovin' Criminals előtt.
Majd másfél év műhelymunka után idén áprilisban jött ki a Szállj ki és gyalogolj! című új Heaven Street Seven album, mely a megelőző albumokhoz képest karcosabb, elevenebb, rövidebb - kevesebb számot tartalmaz -, profánabb, a zenekar élő megszólalására rímel - ha úgy teszik visszatérés a zenekar korai repertoárjának hangvételéhez, ha úgy teszik "gyalogosabb", mint a komoly "stúdiókezelésen" átesett Cukor vagy Kisfilmek, ugyanakkor - ahogy az est.hu kritikusa fogalmazott - "minden eddigi Heaven Street Seven albumnál koncentráltabb és elevenebb". Ahogy az albumhoz mellékelt sajtóanyag fogalmaz: "Az új HS7 hanglemez a hazai könnyűzene teljes antitézise: egyszerre bátor, gitározós, kísérletező, hangos, aktuális, friss, ropogós és érthető, slágeres, érzelmes és humoros. Az album ellenpéldája a hazai porondon gyakran tetten érhető unalmas, tétnélküli és megszokott popzenének és újabb cáfolata annak a gyakori hazai vélekedésnek, hogy a popzene a hülyeség, a sláger pedig a bénaság szinonímája. Aki ezt a lemezt hallgatja, az várhat "fülbemászó" dalokat, ám ne várjon öncélú művészkedést, ugyanakkor ne ijedjen meg a torzított gitároktól és a hangos doboktól. A Szállj ki és gyalogolj eljátszik azzal a gondolattal, hogy a könnyűzene szórakoztat és elgondolkodtat, ültet és táncoltat egyszerre, de legalábbis egy album keretein belül. Hogy Magyarországon a jó popzenét alternatívnak nevezik? Nos, arról nem a Heaven Street Seven tehet.". Nos, itt tartunk most...
( a zenekar e-mail címe:heavenstreet7@hotmail.hu)
|